Διδακτική του παιχνιδιού
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Play within outdoor preschool learning environments of Greece: a comparative study on current and prospective Kindergarten Educators. Early Child Development and Care, 190(10), 1-17.
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Planning and evaluating the educational process of play within greek preschool learning environments - A comparative study on present and future educators. European Journal of Social Sciences Studies, 4(6), 83-108. https://www.oapub.org/soc/index.php/EJSSS/article/view/739
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Play within the Kindergarten Curriculum Of Greece: A comparative study on Kindergarten Educators and University Students. European Journal of Education Studies, 6(10), 207-231.
https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/2799 - Σακελλαρίου Μ., & Μπάνου Μ. (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Η πρόκληση της αξιοποίησης του παιχνιδιού ως διδακτικού μέσου στο δημοκρατικό σχολείο. Μια ερευνητική προσέγγιση» στο ΙΣΤ’ Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα: «Το Σχολείο στη Δημοκρατία, η Δημοκρτία στο Σχολείο», που διοργάνωσε η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και η Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στον Βόλο στις 29-30.11.-01.12.2019.
- Σακελλαρίου Μ., & Μπάνου Μ. (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Απόψεις εκπαιδευτικών και μελλοντικών εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση της διδακτικής του παιχνιδιού σε προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕΡ με θέμα: «Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: Προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», που διοργάνωσε η ΟΜΕΡ σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, στην Πάτρα στις 2-3.11.2019.
- Σακελλαρίου, Μ., Ρέντζου, Κ., Διερεύνηση του ρόλου των ενηλίκων στο παιχνίδι των παιδιών, υπό το πρίσμα της έρευνας - δράση, στα Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, «Η έρευνα στην παιδική ηλικία: Προσδιορίζοντας ένα νέο τοπίο», Ιωάννινα, 11-13 Μαΐου 2012, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Μ. Καραδημητρίου, Μ. Σακελλαρίου, Σπ. Πανταζής, Το αυθόρμητο παιχνίδι παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας με παιχνίδια - αντικείμενα σε έναν εσωτερικό χώρο παιχνιδιού, στα Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, «Η έρευνα στην παιδική ηλικία: Προσδιορίζοντας ένα νέο τοπίο», Ιωάννινα, 11-13 Μαΐου 2012, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ομαλή μετάβαση στο σχολικό περιβάλλον
- Sakellariou, M., Anagnostopoulou, R & Strati, P. (2020). Concerns and expectations of transition from domestic environment to the nursery school. International journal of current research, 12(7), 12413-12420. DOI: https://doi.org/10.24941/ijcr.39219.07.2020
- Μπέση, Μ. & Σακελλαρίου, Μ. (2020), Σπουδαιότητα των στάσεων του παιδιού απέναντι στο σχολείο για την επιτυχή μετάβασή του στο Δημοτικό Σχολείο. Educationext, 4, 310-318. (ISSN: 2653-9403).
Μπέση, Μ. & Σακελλαρίου, Μ. (2020). Ενιαία εκπαίδευση και συνέχεια από την προσχολική στη σχολική εκπαίδευση. Στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Ανθρώπινα δικαιώματα και εκπαίδευση: Ξενοφοβία, Ομοφοβία, Σχολική Βία, Ενιαία Εκπαίδευση. Ιωάννινα, 2-4 Οκτωβρίου 2020. - Besi, Μ., & Sakellariou, M. (2019). Collaboration between preschool and primary school teachers for successful transition: Results of a National Study. International Journal of Scientific & Engineering Research, 10 (5). ISSN 2229
- Μπέση Μ. & Σακελλαρίου Μ., (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Οικογένεια και σχολείο στη μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕΡ με θέμα: «Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: Προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», που διοργάνωσε η ΟΜΕΡ σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, στην Πάτρα στις 2-3.11.2019.
- Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Children’s Difficulties In Transition To Primary School In Greece, European Journal of Social Sciences Studies, 4 (1), 142-153.
https://oapub.org/soc/index.php/EJSSS/article/view/516 - Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Factors Associated With The Successful Transition To Primary School, European Journal of Social Sciences Studies, 5 (10), 64-75 https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/2242
- Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Teachers’ Views on the Participation of Parents in the Transition of their Children from Kindergarten to Primary School. Behavioral Sciences 9(12), 124; https://doi.org/10.3390/bs9120124 https://www.mdpi.com/2076-328X/9/12/124/htm
- Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Transition to Primary School the Importance of Social Skills. International Journal of Humanities and Social Science, 6, 33
- Μαρία Σακελλαρίου, Ροδόκλεια Αναγνωστοπούλου, Παναγιώτα Στράτη (2015).Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ομαλή μετάβαση των παιδιών από την οικογένεια στο Βρεφονηπιακό και Παιδικό Σταθμό. Στα Πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συμποσίου Προσχολικής Παιδαγωγικής, «Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία», Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα 15-17 Μαίου 2015, http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia
- Σακελλαρίου, Μ., Αναγνωστοπούλου, Ρ., & Στράτη, Π. (2018). Διεθνείς Πρακτικές Ομαλής Μετάβασης στην Ελληνική Δημόσια και Ιδιωτική Προσχολική Εκπαίδευση. Μια Ερευνητική Προσέγγιση. Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση». Κύπρος: Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. http://3synkte.euc.ac.cy/
- Σακελλαρίου, Μ., & Μπέση, Μ.(2017). Απόψεις των εκπαιδευτικών για τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχή έκβαση της μετάβασης του παιδιού από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. Στο Α. Αλεξανδράτος, Τ. Αρβανίτη-Παπαδοπούλου & Ι. Γεωργόπουλος (Επιμ.), Το σχολείο ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης (τ. Α΄, σσ. 124-132), Ιωάννινα: Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων.
- Σακελλαρίου, Μ., & Μπέση, Μ.(2016). Απόψεις των εκπαιδευτικών για τους παράγοντες που ευνοούν την επιτυχημένη μετάβαση του παιδιού από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. Στο Μ. Σακελλαρίου (Επιστ. Επιμ.), Σύγχρονες τάσεις στην Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών και στη Διδασκαλία (σσ. 301-319), Λευκωσία: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων & Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστημίου Κύπρου.
- Σακελλαρίου Μ. (2016). Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού και ο Ρόλος των Μεταβάσεων ως πλαίσιο αναφοράς για την Ενιαία Προσχολική Εκπαίδευση και την Παιδαγωγική Δράση, στα Πρακτικά του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου «Τα ανθρώπινα Δικαιώματα σε έναν κόσμο που αλλάζει» 25-27 Μαιου 2016, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα
- Σακελλαρίου, Μ., Αναγνωστοπούλου, Ρ., & Στράτη, Π. (2016). Επαγγελματική μάθηση των Νηπιαγωγών ως παράγοντας επιτυχημένης μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο. Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Η έρευνα στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης» (609-618). Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
- Μαρία Σακελλαρίου, Ροδόκλεια Αναγνωστοπούλου, Παναγιώτα Στράτη (2015). Επαγγελματική Ανάπτυξη των Νηπιαγωγών ως παράγοντας επιτυχημένης μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο. Στα Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, «Η έρευνα στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης. Παρόν και προοπτικές», Ιωάννινα 2015, σσ 609
- Σακελλαρίου, Μ., Εισαγωγικό Σημείωμα της Επιστημονικής Επιμελήτριας, στο Liz Brooker, Ομαλή Μετάβαση στην Προσχολική Ηλικία. Πολιτική και Διεθνείς Στρατηγικές για ομαλή μετάβαση στη ζωή, Πεδίο, Αθήνα 2015, σσ 7-19
- Σακελλαρίου, Μ., & Μπέση, Μ. (2014), Η σημασία των κοινωνικών δεξιοτήτων για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο: μια ερευνητική προσέγγιση. Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού, 13, 453-463. (ISSN: 1106-5036).
- Σακελλαρίου Μαρία, Μπέση Μαρίνα (2014). «Η σημασία των κοινωνικών δεξιοτήτων για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο: Μια ερευνητική προσέγγιση». Στην Επιστημονική Περιοδική Έκδοση της ΟΜΕΠ, Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, Τεύχος 13,σσ 453-464
Συμπεριληπτική Εκπαίδευση
- Sakellariou, M. Strati, P., & Mitsi, P., (2020)."Tackling Learning Difficulties With the Art of Dance and Movement in Preschool Age in the Greek School."International Research in Higher Education, 5, (1) doi:10.5430/irhe.v5n1p1 https://doi.org/10.5430/irhe.v5n1p1
- Σακελλαρίου, Μ., Στράτη Π. & Αναγνωστοπούλου, Ρ. (2020). Το δικαίωμα στην Ενιαία Εκπαίδευση και οι Κοινωνικές Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Μια ερευνητική προσέγγιση. Ανθρώπινα δικαιώματα και εκπαίδευση: Ξενοφοβία, Ομοφοβία, Σχολική Βία, Ενιαία Εκπαίδευση. Ιωάννινα, 2-4 Οκτωβρίου 2020.
- Σακελλαρίου, Μ., Μήτση Π. & Στράτη Π. (2020). Κοινωνιολογικές διαστάσεις εκπαιδευτικών της Ενιαίας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο εφαρμογής της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας. Μια συγκριτική ερευνητική προσέγγιση. Ανθρώπινα δικαιώματα και εκπαίδευση: Ξενοφοβία, Ομοφοβία, Σχολική Βία, Ενιαία Εκπαίδευση. Ιωάννινα, 2-4 Οκτωβρίου 2020.
- Μπέση, Μ. & Σακελλαρίου, Μ. (2020). Ενιαία εκπαίδευση και συνέχεια από την προσχολική στη σχολική εκπαίδευση. Στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Ανθρώπινα δικαιώματα και εκπαίδευση: Ξενοφοβία, Ομοφοβία, Σχολική Βία, Ενιαία Εκπαίδευση. Ιωάννινα, 2-4 Οκτωβρίου 2020.
- Sakellariou, M. Strati, P., & Mitsi, P., (2019). Aspects of Greek Teachers Concerning Teaching Within Co-educational Classes: An Exploratory Approach to Elementary School. Open Journal for Educational Research, 3(2), 109-122. https://doi.org/10.32591/coas.ojer.0302.06109s .
- Sakellariou, M., Strati, P., Anagnostopoulou, R., & Sarris, D. (2019). Co-educational Factors of typically and non-typically developed children within the Greek General Kindergarten and Elementary School. European Journal of Special Education Research, 4(1), 11-31. DOI: 10.5281/zenodo.2285585
https://oapub.org/edu/index.php/ejse/article/view/2269 - Sakellariou, M., Strati, P. & Anagnostopoulou, R. (2019). Acquisition Of Skills Within Classes Of Inclusive Education Prior To Entering The Elementary Greek School. European Journal of Special Education Research, 4 (3), 82-107
https://oapub.org/edu/index.php/ejse/article/view/2469 - Sakellariou, M., Strati, P. & Anagnostopoulou, R. (2019). The Role of Social Skills throughout Inclusive Education Implementation. East African Scholars Journal of Education, Humanities and Literature, 2(10), 633-64
- Μαρία Σακελλαρίου, Παναγιώτα Στράτη, Ροδόκλεια Αναγνωστοπούλου(2015). «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης στην προσχολική εκπαίδευση». Στα Πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συμποσίου Προσχολικής Παιδαγωγικής, «Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία», Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα 15-17 Μαίου 2015, http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia
- Σακελλαρίου Μ., & Στράτη Π. (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Μάθηση και Διδασκαλία παιδιών προσχολικής ηλικίας με μη τυπική ανάπτυξη στη γενική τάξη. Μια ερευνητική προσέγγιση» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕΡ με θέμα: «Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: Προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», που διοργάνωσε η ΟΜΕΡ σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, στην Πάτρα στις 2-3.11.2019.
- Sakellariou, M. Strati,P., & Emmanouil, K. (2018). Exploring the Attitude of Greek Kindergarten and Primary School Teachers towards Inclusive Education. Journal of Advanced Research in Social Sciences, 1 (1): 43-60. DOI: http://www.doi.org/10.33422/JARSS.2018.04.25 URL: http://www.dpublication.com/wp-content/uploads/2019/04/JARSS-V11_43-60.pdf
- Σακελλαρίου, Μ., Στράτη, Π., & Αναγνωστοπούλου, Ρ. (2018). Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Στο 11o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ με θέμα: «Βασική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ένα σύνθετο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον». Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών. Πάτρα, 23-25 Νοεμβρίου 2018. ISBN:978-618-82469-3-5 https://xisynpee.events.upatras.gr
- Σακελλαρίου, Μ., Στράτη, Π., & Αναγνωστοπούλου, Ρ. (2018). Κοινωνική προβληματική των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα. Στο Χρ. Βιτσιλάκη & Δ. Γουβιάς (Επιμ.), Ανιχνεύοντας την Κρίση. Επιλεγμένα κείμενα από τις εισηγήσεις του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης (σελ 263-283). Αθήνα: Gutenberg. (Συλλογικός Τόμος)
- Σιόλου Ευδοξία, Λέκκα Άσπα, Σακελλαρίου Μαρία, Παγγέ Τζένη (2014). «Διδασκαλία εννοιών πιθανοτήτων και στατιστικής σε εφήβους με νοητική υστέρηση». Στην Επιστημονική Περιοδική Έκδοση της ΟΜΕΠ, Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, Τεύχος 13,σσ 487-495 https://doi.org/10.12681/icw.17998
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση
- Σακελλαρίου, Μ., Μήτση Π. & Στράτη Π. (2020). Κοινωνιολογικές διαστάσεις εκπαιδευτικών της Ενιαίας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο εφαρμογής της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας. Μια συγκριτική ερευνητική προσέγγιση. Ανθρώπινα δικαιώματα και εκπαίδευση: Ξενοφοβία, Ομοφοβία, Σχολική Βία, Ενιαία Εκπαίδευση. Ιωάννινα, 2-4 Οκτωβρίου 2020.
- Sakellariou, M. & Mitsi, P., (2019). Prospective Kindergarten and Primary school teachers’ attitudes and beliefs on Differentiated Teaching during their Teaching Practice. Journal of Advanced Research in Social Sciences, 2 (2) 01-28. DOI: https://www.doi.org/10.33422/JARSS.2019.05.05
- Sakellariou, M., Mitsi, P. & Strati, P. (2019). Teachers’ Attitudes and Beliefs on Differentiated Teaching in the Greek Kindergarten, Primary and High School: A Comparative Research. In: T. V. Petkova & V. S. Chukov (Eds.), 4th International e-Conference on Studies in Humanities and Social Sciences: Conference Proceedings (pp. 1-16). Belgrade: Center for Open Access in Science. https://doi.org/10.32591/coas.e-conf.04.10113s
- Σακελλαρίου Μ., & Μήτση Π. (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Δημοκρατικό Σχολείο και Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας στην προσχολική και σχολική εκπαίδευση. Μια ερευνητική προσέγγιση» στο ΙΣΤ’ Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα: «Το Σχολείο στη Δημοκρατία, η Δημοκρτία στο Σχολείο», που διοργάνωσε η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και η Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στον Βόλο στις 29-30.11.-01.12.2019.
- Sakellariou, M., Mitsi P., Konsolas, Emm. (2018). Investigating the factors of difficulty in the Implementation of Differentiated Instruction in Greek Primary Education. 5th International Conference on Research in Behavioral and Social Science. Spain | Barcelona| December 7 - 9, 2018 https://www.dpublication.com/wp-content/uploads/2018/12/icrbs-5-53-174.pdf
- Sakellariou, M., Mitsi P., Konsolas, Emm. (2018). Greek primary school teachers’ beliefs about the school principal’s role in promoting differentiation. International Conference on Research in Humanities and Social Sciences. Serbia | Belgrade | December 15-17, 2018
- Σακελλαρίου, Μ., & Μήτση Π. (2018). «Διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη θεωρητική πλαισίωση και την πρακτική εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας». Στο 11o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ με θέμα: «Βασική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ένα σύνθετο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον». Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών. Πάτρα, 23-25 Νοεμβρίου 2018. ISBN:978-618-82469-2-8 https://xisynpee.events.upatras.gr
- Σακελλαρίου, Μ., & Μήτση Π. (2018). «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση» και παρουσίαση εισήγησης με θέμα: «Στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, σχετικά με τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση. Μια ερευνητική πρόταση.» Μια Ερευνητική Προσέγγιση. Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση». Κύπρος: Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. http://3synkte.euc.ac.cy/
- Σακελλαρίου Μ., Μήτση Π. (2017). Διερεύνηση των στάσεων και πεποιθήσεων υποψήφιων εκπαιδευτικών Προσχολικής και Σχολικής Εκπαίδευσης για την εφαρμοστική λειτουργικότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης, στα Πρακτικά του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου Differentiation of instruction for teacher professional Development and students’ Success / «Διαφοροποίηση διδασκαλίας για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την επιτυχία των μαθητών», DiDeSu, Λευκωσία http://www.didesu.cy.net/ ISBN: 978-9963-0-9199-7
Αξιολόγηση στην εκπαίδευση
- Sakellariou, M. Mitsi, P., & Strati, P., (2019). Investigation of the Evaluation Techniques in Early Childhood Education: A Comparative Research in the Greek School. International Research in Higher Education, 4(4), 29-35. DOI: https://doi.org/10.5430/irhe.v4n4p29
- Sakellariou, M. & Mitsi, P., (2019). The Evaluation Techniques in Early Childhood Education: A Comparative Research, Journal of Educational System, 3(4), 1-9. ISSN 2637-5877
- Καραγιάννη, Σ., Σακελλαρίου, Μ. (2015). «Οι αντιλήψεις των νηπιαγωγών για την αυτοαξιολόγηση ως παράγοντας ενίσχυσης της αυτονομίας τους». Στα Πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συμποσίου Προσχολικής Παιδαγωγικής, «Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία», Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα 15-17 Μαίου 2015, http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia
- Ε. Κουτσουβάνου, Μ. Σακελλαρίου, Εισαγωγή στην Ελληνική Έκδοση, στο Linda- Darling Hammond, Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών: Μια μεθοδολογική Πρόταση. Παπαζήση, Αθήνα 2015, σσ 11-33
Ο χώρος σε προσχολικά περιβαλλοντικά μάθησης
- Gessiou, G., & Sakellariou, M. (2018). “When will we get outside to play?”. A participatory action research in Greek kindergartens. International Journal of Play (Routledge)
Gessiou G., Dardanou M., & Sakellariou M., (2017). A comparative research on Greek and Norwegian prospective early childhood professionals’ views on outdoor learning and play. Paper presented at the “Children's spaces or spaces for children. Interdisciplinary Conference with International Participation”. Thessaloniki, 19- 21 May. (θα δημοσιευθούν στο ακόλουθο link: https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/childspace?fbclid=IwAR2hTQIOa6AukoH0It_DISw68kDCk0SAybBKT04UnixBe0SeXMK_ipE72o4) - Γκέσιου Γ. & Σακελλαρίου Μ., (2017). Ο ανασχεδιασμός των εξωτερικών χώρων των νηπιαγωγείων και η συμμετοχή των παιδιών. Εισήγηση στο συνέδριο «ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ Ή ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης». Θεσσαλονίκη. 19-21 Μαΐου. (θα δημοσιευθούν στο ακόλουθο link: https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/childspace?fbclid=IwAR2hTQIOa6AukoH0It_DISw68kDCk0SAybBKT04UnixBe0SeXMK_ipE72o4)
- Σακελλαρίου Μ. (2017). Παιδαγωγική διάσταση του χώρου σε προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης. Διεθνής εμπειρία και ελληνική έρευνα, στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης, 19-21 Μαΐου 2017, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
- Γκέσιου Γ., Σακελλαρίου Μ. (2017). Εγκλωβισμός της παιδικής ηλικίας στις τάξεις των ενηλίκων. Η γειτονιά και η τοπική κοινότητα ως πεδίο μάθησης και παιχνιδιού στο ελληνικό νηπιαγωγείο, στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης, 19-21 Μαΐου 2017, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
- Γκέσιου Γ., Σακελλαρίου Μ. (2017). Ο ανασχεδιασμός των εξωτερικών χώρων των νηπιαγωγείων και η συμμετοχή των παιδιών, στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης, 19-21 Μαίου 2017, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
- Γκέσιου Γ., Δαρδανού Μ., Σακελλαρίου Μ. (2017). Μια συγκριτική διερεύνηση των απόψεων μελλοντικών επαγγελματιών νηπιαγωγών, στην Ελλάδα και την Νορβηγία, σχετικά με την μάθηση και το παιχνίδι στους εξωτερικούς χώρους, στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης, 19-21 Μαΐου 2017, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
- Sakellariou M., Gessiou G., Tsiara E., (2016) Constructivist strategies that foster preschoolers’ engagement. Εισήγηση στο 3ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής και Σχολικής Παιδαγωγικής "Σύγχρονες Τάσεις στην Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών και στη Διδασκαλία" Λευκωσία, Κύπρος, 23–24 Απριλίου 2016
- Γκέσιου Γ. & Σακελλαρίου Μ., (2016). Οι υπαίθριοι χώροι του νηπιαγωγείου ως τόποι μάθησης και παιχνιδιού, μέσα από την οπτική και τις καταγραφές των νηπιαγωγών. Εισήγηση στο 3ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής και Σχολικής Παιδαγωγικής "Σύγχρονες Τάσεις στην Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών και στη Διδασκαλία" Λευκωσία, Κύπρος, 23–24 Απριλίου 2016
- Γκέσιου Γ. & Σακελλαρίου Μ., (2016) Οι αναπαραστάσεις των νηπιαγωγών για το συμμετοχικό σχεδιασμό στην αναβάθμιση των εξωτερικών χώρων των νηπιαγωγείων σε τόπους μάθησης. Εισήγηση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Εκπαίδευση και κοινωνία στην εποχή της κρίσης». Ρόδος, 20, 21 & 22 Μαΐου 2016
- Σακελλαρίου, Μ.(2015). «Μετασχηματίζοντας την Έννοια του Χώρου σε Προσχολικά Περιβάλλοντα Μάθησης: Διεθνής Πρακτική και Ελληνική Έρευνα». Στα Πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συμποσίου Προσχολικής Παιδαγωγικής, «Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία», Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα 15-17 Μαΐου 2015, http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia
- Gessiou G.,Sakellariou, M. (2015). Outdoor school places, as transformative learning experiences. In proceedings of the 2nd Early Childhood Pedagogy Symposium «Transformative Pedagogy and Learning in the Early Years», University of Ioannina, School of Educational Sciences, Department of Early Childhood Education 15-17 May 2015, Ioannina http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia
- Γκέσιου Γ. & Σακελλαρίου Μ. (2015) «Η Διεύρυνση της μάθησης στους υπαίθριους σχολικούς χώρους. Οι εξωτερικοί χωροι των νηπιαγωγείων, ως παιδαγωγικά εργαλεία για το παιχνίδι, την ανάπτυξη και τη μάθηση των παιδιών». Στο Γουργιώτου Ε. & Ουγγρίνης Κ. Αρχιτεκτονικές & εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για τη δημιουργία τόπων μάθησης στο Νηπιαγωγείο. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα
Gessiou G. & Sakellariou M. (2014). Outdoor school places as educational environments. A comparative research approach between two European cities, Naoussa (Greece) and Innsbruck (Austria). 24th EECERA ANNUAL CONFERENCE ‘US, THEM & ME: Universal, Targeted or Individuated Early Childhood Programmes'. 7th—10thSeptember2014,Crete,Greece http://www.eecera.org/documents/pdf/conferences/abstract-books/crete-2014.pdf
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σακελλαρίου Μ., & Μήτση Π. (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Διαπολιτισμική Ευαισθητοποίηση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Μια ερευνητική προσέγγιση» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕΡ με θέμα: «Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: Προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», που διοργάνωσε η ΟΜΕΡ σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, στην Πάτρα στις 2-3.11.2019.
- Σακελλαρίου, Μ., & Μπέση, Μ. (2014), Η σημασία των κοινωνικών δεξιοτήτων για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο: μια ερευνητική προσέγγιση. Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού, 13, 453-463. (ISSN: 1106-5036). https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/omep/article/view/17995
- Arvanitis, E., & Sakellariou, M. (2014). Exploring ‘Temporalities’ and ‘Spatialities’ from an Intercultural Perspective: A Case Study of ‘Learning by Design’ in Greece. International Journal of Pedagogy and Curriculum, 20 (4), 131-145.
- Αρβανίτη, Ε., & Σακελλαρίου Μ. (2014). «Διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση των μελλοντικών νηπιαγωγών: Μια συγκριτική διερεύνηση». Στα Πρακτικά του 7ου Συνεδρίου Ιστορίας Εκπαίδευσης με Διεθνή Συμμετοχή με τίτλο Ποια γνώση έχει την πιο μεγάλη αξία; Ιστορικές- συγκριτικές προσεγγίσεις, που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου Νεοελληνικής και Διεθνούς Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ στις 28-29 Ιουνίου 2014 στο Πανεπιστήμιο Πατρών. σσ. 60-76 (Ανάκτηση στο: http://eriande-elemedu.e-millescreations.com/art/uploads/diapolitismikothta_all.pdf )
- Eugenia Arvanitis, Maria Sakellariou, Exploring Temporalities and Spatialities from an Intercultural Perspective: A Case Study of ‘Learning by Design’ in Greece. In The International Journal of Pedagogy and Curriculum, 2014, VOL.20, ISSUE 4, ISSN: 2327-7963
- Maria Sakellariou, Globalization, Multi-Cultural Reality, Religious Pluralism and Religious Aspects of Intercultural Education in Preschool and Elementary School Education through the viewpoint of Greek Teachers and Parents, International Comparative Perspectives on Religion and Education, Vol. « Education and Religion in Ten Countries», edited by CC Wolhuter & Corene de Wet, to be published by Edwin Mellen Presws or SunMedia, 2014, p p 127-147, ISBN 978-1-920382-37-7
- Πανταζής, Σ., Σακελλαρίου, Μ., Μπάκας, Θ., Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση των νηπιαγωγών, στο Β. Οικονομίδης (Επιμ.) Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις, εκδ. Πεδίο, Αθήνα 2011
- Πανταζής, Σ., Σακελλαρίου, Μ., Μπάκας, Θ., Η εκπαίδευση και η επιμόρφωση των νηπιαγωγών για την παιδαγωγική εργασία με αλλοδαπά παιδιά, στο Β. Οικονομίδης (Επιμ.) Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικού
Ποιότητα στην Εκπαίδευση
- Rentzou K., Sakellariou, M., Researcher’s and parents’ perspectives on quality of care and education, Early Child Development and Care, Routledge, Taylor & Francis Group, 2012 doi.org/10.1080/03004430.2012.673486
- Rentzou K., Sakellariou, M., The Quality of Early Childhood Educators: Children’s Interaction in Greek Child Care Centers, Early Child Educ J, Springer Science, 2011 38: 367-376.
- Rentzou K., Sakellariou, M., Greek pre-service kindergarten teachers’ beliefs about and practices of developmentally appropriate practices on early childhood education, Early Child Development and Care, Routledge, Taylor & Francis Group, Vol. 181, No. 8, September 2011, 1047-1061.
- Sakellariou, M., Rentzou, K., Greek Kindergarten Students Beliefs and Intensions about the Importance of Teacher - Child Interactions, Early Childhood Research and Practice , 2010
- Πανταζής, Σ., Σακελλαρίου, Μ., H ποιότητα της Παιδαγωγικής Εργασίας στο νηπιαγωγείο: Μια ερευνητική προσέγγιση, στα Πρακτικά του 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα « Ελληνική Παιδαγωγική και Διδακτική Έρευνα», Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο 19-21 Νοεμβρίου 2010
- Ρέντζου Κ., Σακελλαρίου, Μ., Εργαλεία αξιολόγησης της ποιότητας στα πλαίσια της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στα Πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ΤΕΙ Ηπείρου, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος( Παράρτημα Ηπείρου), Ιωάννινα, 22-24 Οκτωβρίου 2010
Πρακτική Άσκηση
- Σακελλαρίου, Μ., Βάσση, Χ., Τσιάρα, Ε.(2015). «Η συναισθηματική κατάσταση και η αυτοαποτελεσματικότητα των τελειόφοιτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που σχεδιάζουν την Πρακτική Άσκηση με βάση την προσέγγιση ‘Μάθηση μέσω Σχεδιασμού’». Στα Πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συμποσίου Προσχολικής Παιδαγωγικής, «Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία», Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα 15-17 Μαΐου 2015, http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia
- Karagianni, S., Sakellariou, M. (2013). «The kindergarten teachers’ perceptions on the in-service education as a factor which enhances professionalis”. In Education and Teacher Education in the Modern World. Problems and Challenges, Edited by K.G. Karras, P. Calogiannakis, C.C. Wolhuter and D. Kontogianni, Cambridge Scholars Publishing, pp 276-290, ISBN (10): 1-4438-8004-3. ISBN (13): 978-1-4438-8004-6
- Μαρία Σακελλαρίου, Κωνσταντίνα Ρέντζου (2013). «Διερεύνηση των Απόψεων Υποψηφίων Εκπαιδευτικών για τις Αναπτυξιακά Κατάλληλες Πρακτικές και τις υιοθετημένες Πρακτικές στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης». Στο «Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές προσεγγίσεις». Επιμέλεια Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Σοφία Αυγητίδου, Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, Αθήνα 2013, σσ 289-321, ISBN: 978-618-80640-1-0
- Πανταζής, Σ., Σακελλαρίου, Μ., Η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών - νηπιαγωγών στις Παιδαγωγικές Σχολές μέσα από τη δική τους οπτική: Μια πανελλήνια έρευνα. Στο Ν. Ανδρεαδάκης, Π. Καλογγιανάκη, C.C. Wolhuter, Κ. Καρράς, Π. Αναστασιάδης, (Επιμ.) Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Σύγχρονες τάσεις & Ζητήματα, εκδ. ίων, Αθήνα 2012
- Pantazis S., Sakellariou M., The education of future educators Pre-school teachers in the Pedagogical through their own perspective. A Pan-Hellenic research, in P.Anastasiades, P.Calogiannakis, K.Karras, C.C. Wolhuter (Edrs.) Teacher Education in Modern ERA, Trends and Issues, March, 2011, 36-57
- Sakellariou, M., Rentzou, K., Comparing Beliefs and Intensions about the Importance of Teacher - Child Interactions among Greek and Cypriot Pre-Service Kindergarten Teachers, European Early Childhood Education Research Journal, 2010
Ενεργητική μάθηση
- Σακελλαρίου, Μ. & Τσιάρα Ε. (2020α). Απόψεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τις εκφάνσεις ενεργού συμμετοχής που επιδεικνύουν οι μαθητές προσχολικής και πρωτοσχολικής εκπαίδευσης. Μέντωρ, Tεύχος 17,18
Sakellariou, M., & Tsiara, E. (2020). Student Disaffection: The Contribution of Greek In-service Kindergarten Teachers in Engaging Each Preschooler in Learning. Behavioral Sciences, 10(2), 51. https://www.mdpi.com/2076-328X/10/2/51 - Σακελλαρίου, Μ. & Τσιάρα, Ε. (2020). Απόψεις εκπαιδευτικών για τους παράγοντες που καθορίζουν την «ενεργό συμμετοχή» των μαθητών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ανθρώπινα δικαιώματα και εκπαίδευση: Ξενοφοβία, Ομοφοβία, Σχολική Βία, Ενιαία Εκπαίδευση. Ιωάννινα, 2-4 Οκτωβρίου 2020.
- Σακελλαρίου, Μ. & Τσιάρα Ε. (2019). Ο ρόλος του ίδιου του μαθητή στην ενεργό συμμετοχή του στην εκπαιδευτική διαδικασία, Νέος Παιδαγωγός, 11, 122- 131.
- Sakellariou, M. & Tsiara, E., (2019). Student disaffection: teachers’ perspectives on disaffection characteristics and frequency in preschool settings, European Journal of Education Studies, 5 (12), 1 https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/2333
- Sakellariou, M., & Tsiara, E. (2019).What’s the benefit of engaging each preschooler in learning?” the contribution of Greek in-service kindergarten teachers. Paper presented at the Early childhood care and education (ECCE 2019). Moscow, Russia 29 may – 1 June
- Sakellariou, M. & Tsiara, E. (2019). Teachers’ Perspectives on Constructivist Teaching Strategies that Enhance Student Engagement in Preschool Settings. Proceedings of the 2nd International Academic Conference on Humanities and Social Science. Rome, 17-19 February. από http://www.dpublication.com/abstract-of-2nd-iachss/iachss-22-132/.
- Sakellariou, M. & Tsiara, E. (2018). Teachers’ perspectives on the Assessment of Student Engagement -Methods and Tools Applied in Preschool Settings. 5th International Conference on Research in Behavioral and Social Science Spain | Barcelona | December 7-9, 2018. https://www.dpublication.com/wp-content/uploads/2018/12/icrbs-5-47-168.pdf
- Σακελλαρίου Μ., Βάσση Χ., Γκέσιου Γ., Τσιάρα Ε. (2016). Από την ενεργητική συμμετοχή και το συμμετοχικό σχεδιασμό των χώρων μάθησης στη διαμόρφωση του ενεργού πολίτη. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού. Ο.Μ.Ε.Π., 15, 48- 61 http://www.omep.gr/images/periodiko/OMEP-Teyxos-15.pdf
- Σακελλαρίου,Μ., Ροδόκλεια Αναγνωστοπούλου, Παναγιώτα Στράτη (2015). Διερεύνηση των Απόψεων, των Πεποιθήσεων και των Υιοθετημένων Πρακτικών Παιδαγωγών Προσχολικής ηλικίας, για τις Τάξεις «της Χαράς». Στο Συλλογικό Τόμο «Η Παιδαγωγική της Χαράς. Προς ένα αντισυμβατικό σχολείο»/ Pedagogy of Happiness. Towards An Unconventional School, Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Γ. Καρράς, Μαρία Σακελλαρίου, Αλέκος Πεδιαδίτης, Μανόλης Δρακάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο, Μάιος 2015, HM Studies and Publishing Λευκωσία, Κύπρος, σσ 211-231
Ρούπα Α., Σακελλαρίου Μ., (2014). «Η επίδραση του αναπτυξιακού προγράμματος Φυσικής Αγωγής στην ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων χειρισμού στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία». Στην Επιστημονική Περιοδική Έκδοση της ΟΜΕΠ, Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, Τεύχος 13, σσ 410-416
Σχέσεις αλληλεπίδρασης στο περιβάλλον μάθησης
- Sakellariou, M., Strati, P. & Mitsi, P. (2020). Interaction and Social Relationships during the Transition from Kindergarten to Elementary School: A Case Study in Greece. In Maria Sakellariou (Editor) Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (under publication).
- Sakellariou, M., Mitsi, P. & Strati, P. (2020). Enhancing interaction through the implementation of Differentiated Instruction in pre-school and school age. A case study. In Maria Sakellariou (Editor) Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (under publication).
- Sakellariou, M. & Banou M. (2020). Contribution of play in the interaction among pre-school age children; an example in a greek kindergarten. In Maria Sakellariou (Editor) Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (under publication).
- Sakellariou, M. & Banou M. (2020). Beliefs and intentions of greek educators on the role of play regarding interaction within pre-school and school environments. In Maria Sakellariou (Editor) Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (under publication).
- Σακελλαρίου, Μ., & Μήτση, Π.. (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Σχέσεις συνεργασίας μεταξύ Εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής και Εκπαιδευτικών ειδικότητας Φυσικής και Αισθητικής Αγωγής στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Δημοτικό Σχολείο» στο 1ο Διεπιστημονικό συνέδριο με θέμα: «Αθλητισμός και Τέχνη: Επιστημονικός και Καλλιτεχνικός Διάλογος», που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ιωαννίνων και υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Δήμου Ιωαννιτών στα Ιωάννινα στις 5 -7.04.2019.
- Sakellariou, M., Rentzou, K., Cypriot Kindergarten Students Beliefs and Intensions about the Importance of Teacher - Child Interactions, Early Years. International Journal of Research and Development, 2010
Νέα Μάθηση -Learning by Design
- Σακελλαρίου, Μ., (2020). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη μετασχηματιστική εκπαίδευση στο πλαίσιο της προσέγγισης “Learning by Design”: Αξιοποιώντας την πολυτροπικότητα στην τέχνη των παραδοσιακών χορών. Στο Χ. Ζάραγκας & Ι. Λίτος (Επιμ.) Αθλητισμός, Καλλιτεχνικές, Παιδαγωγικές και Κοινωνιολογικές Διαστάσεις (σελ. 197-212). Αθήνα: Πεδίο
- Σακελλαρίου, Μ. (2015). «Μετασχηματίζοντας το Πρότυπο Μάθησης στην Εκπαίδευση: Μια προσέγγιση Συνεργατικής Μάθησης και Αναστοχαστικού Σχεδιασμού». Στα Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνέδριου της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ), «Ψυχολογία και Εκπαίδευση: Σύγχρονοι Προσανατολισμοί και Εφαρμογές», Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Οκτώβριος 2015 ( υπό δημοσίευση)
Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας- Κοινότητας
- Μπέση Μ. & Σακελλαρίου Μ., (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Οικογένεια και σχολείο στη μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕΡ με θέμα: «Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: Προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», που διοργάνωσε η ΟΜΕΡ σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, στην Πάτρα στις 2-3.11.2019.
- Σακελλαρίου, Μ., Σχολική Ετοιμότητα ως παράγοντας Ενδυνάμωσης της Συνεργασίας Οικογένειας και Νηπιαγωγείου, στο Ε. Γουργιώτου ( Επιμ.) Μετάβαση και Συνέχεια στην Εκπαίδευση, ISBN 978-960-93-4493-7 , Αθήνα 2012, σσ105-119
Σχεδιασμός και της Αξιολόγηση Προγραμμάτων Σπουδών
- Νάτσια Ε. & Σακελλαρίου Μ., (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Απόψεις νηπιαγωγών για την ποιότητα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕΡ με θέμα: «Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: Προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», που διοργάνωσε η ΟΜΕΡ σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, στην Πάτρα στις 2-3.11.2019.
- Μ. Σακελλαρίου, Αναλυτικά προγράμματα και ηθική εκπαίδευση: Μια μετανεωτερική πρόκληση. Στο Μ. Σακελλαρίου, Μ. Ζεμπύλας, Α. Πέτρου, (Επιμ.) Ηθική και Εκπαίδευση. Διλήμματα και προοπτικές. Εκδ. Κριτική, Αθήνα 2010
Κοινωνική και Ηθική Μάθηση
- Μ. Σακελλαρίου, Δημιουργικότητα και Κοινωνική Μάθηση: Μια Παιδαγωγική Προσέγγιση. Στο Κωνσταντίνος Γ. Καρράς (Επιμ.) Η Παιδαγωγική Επιστήμη άλλοτε και τώρα, σελ. 185-210, Εκδ.Gutenberg, Αθήνα 2014
- Σακελλαρίου, Μ., Αλφαβητισμός και Κοινωνική Μάθηση στα Προσχολικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα High Scope, στο Ε. Συνώδη & Μ. Αμπαρτζάκη (Επιμ.) Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Θεωρία και Πράξη, εκδ. Πεδίο, Αθήνα 2011
Δημοκρατικό Σχολείο
Δημοκρατικό Σχολείο
- Σακελλαρίου Μ., & Στράτη Π. (2019). Συμμετοχή με εισήγηση με θέμα «Δημοκρατικό Σχολείο και Εκπαιδευτικές Πρακτικές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Μια ερευνητική προσέγγιση» στο ΙΣΤ’ Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα: «Το Σχολείο στη Δημοκρατία, η Δημοκρατία στο Σχολείο», που διοργάνωσε η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και η Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στον Βόλο στις 29-30.11.-01.12.2019.
- Παπασπύρου, Γ. , Μήτση, Ξ., Σαρρής, Μ. & Σακελλαρίου, Μ. (2018). «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση» και παρουσίαση εισήγησης με θέμα: «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ενδυνάμωση του αισθήματος της «ευθύνης» στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και η προαγωγή της ενεργούς πολιτότητας μέσα από τη διδακτική πλαισίωση. Ερευνητική προσέγγιση.» Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση». Κύπρος: Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. http://3synkte.euc.ac.cy/