Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στη θεωρία των Πολυγραμματισμών και στην οριοθέτηση της Νέας Παιδαγωγικής όπως περιγράφεται στο βιβλίο της Νέας Mάθησης (Kalantzis & Cope, 2012). Το ερευνητικό πρόγραμμα Μάθηση μέσω Σχεδιασμού (http://neamathisi.com/learning-by-design)
χρησιμοποιεί μια διαφοροποιημένη και συνεκτική παιδαγωγική προσέγγιση που στηρίζεται στην ενεργή συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών για το σχεδιασμό δυναμικών περιβαλλόντων μάθησης, τα οποία σχετίζονται με τις μεταβολές που συμβαίνουν στην εποχή μας.
Το σχολείο έτσι λειτουργεί ως μια δυναμική κοινότητα μάθησης τα μέλη της οποίας είναι δρώντα πρόσωπα στη διαδικασία της μάθησης, σχεδιαστές και παραγωγοί της γνώσης.
Ο συνολικός σχεδιασμός γίνεται με βάση ένα ηλεκτρονικό εργαλείο αξιοποιώντας τη δομή μιας Μαθησιακής Ενότητας (http://cglearner.com/) και τις εφαρμογές της κοινωνικής δικτύωσης (web 2.0).
Υποχρεωτικά Μαθήματα | |
Διδασκαλία Εφαρμογές Ι | Διδασκαλία Εφαρμογές ΙΙ |
Παρουσιάσεις Φοιτητών | |
Η διαφορετικότητα μέσα από την τέχνη και την φωτογραφία | Οδηγοί και πεζοί |
Μες στο Μουσείο | Η παλέτα των Συναισθημάτων και η Διαφορετικότητα |
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα | |
Εργαστήρια | |
Εργαστήρια |
Ανατροφοδότηση 1ης φάσης εφαρμογής της
προσέγγισης Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
Παρακαλούνται οι φοιτητές/τριες του 4ου έτους που συμμετέχουν στο μάθημα Διδασκαλία Εφαρμογές Ι και θα πραγματοποιήσουν την Πρακτική τους Άσκηση την Άνοιξη του 2014 να συμμετέχουν στη Συλλογή Δεδομένων ώστε να υπάρχει δυνατότητα ανατροφοδότησης για την
αποτελεσματικότητα και χρηστικότητα της προσέγγισης, αλλά και δυνατότητα σύγκρισης με άλλα πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:
Μέχρι τις 26/01/2014 οι φοιτητές/τριες καλούνται να συμπληρώσουν:
- Την Αρχική Έρευνα για τη Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
- την Αξιολόγηση Προσχεδίου Μαθησιακής Ενότητας: (από το κάθε μέλος της ομάδας για την ενότητα που σχεδίασε)
- το Αναστοχαστικό Ημερολόγιο Φοιτητή/τριας: μετά την ολοκλήρωση εκπόνησης του προσχεδίου και πριν από τη διδασκαλία της Μαθησιακής Ενότητας.
Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις για την πλατφόρμα
Συνοδευτικό Υλικό:
Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου
Οδηγός Σπουδών για το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου