Προφίλ
Διευθύντρια: Μαρία Σακελλαρίου, Καθηγήτρια
Τμήμα: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Τομέας: Ενότητα Παιδαγωγικής
E-mail Εργαστηρίου: lab.ped@uoi.gr
Fax : 2651005831
Ιστοσελίδα Εργαστηρίου: www.ecedu.uoi.gr & https://earlychildhoodpedagogy.gr
& http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia
Γραμματεία Εργαστηρίου: Μπουκουβάλα Παρασκευή, Ε.Δ.Ι.Π.
Θεσμοθετημένο: Ιδρύθηκε με το Π.Δ. 111/2003, ΦΕΚ 99/29/04/2003
Ανθρώπινο Δυναμικό
Ονοματεπώνυμο |
Ιδιότητα |
|
Τηλέφωνο |
Σακελλαρίου Μαρία
|
Διευθύντρια, Καθηγήτρια |
marisak <at> uoi.gr msakellariou77 <at>gmail.gr |
2651005700/5884 |
Μπουκουβάλα Παρασκευή |
Μέλος, Ε.ΔΙ.Π |
2651007448 |
|
Κυριακίδης Λεωνίδας |
Μέλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου |
kyriakid <at>ucy.ac.cy |
0035722892947 |
Χουρδάκης Αντώνης |
Μέλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης |
ahurdakis <at>edc.uoc.gr |
2831077611 |
Καλογιαννάκη Πελαγία |
Μέλος, Καθηγήτρια Πανεπιστη-μίου Κρήτης |
pkalogian <at>edc.uoc.gr |
2831077612 |
Μήτση Πολυξένη |
Μέλος, Διδάκτωρ Π.Ι |
pollymitsi <at>yahoo.gr |
2651005884 |
Αναγνωστοπούλου Ροδόκλεια |
Μέλος, Διδάκτωρ Π.Ι. |
2651005884 |
|
Στράτη Παναγιώτα
|
Μέλος, Διδάκτωρ Π.Ι. |
2651005884 |
|
Μπέση Μαρίνα |
Μέλος, Διδάκτωρ Π.Ι. |
marinabesi <at>gmail.com |
2651005884 |
Μπάνου Μαρία |
Μέλος, υπ. Δι-δάκτωρ Π.Ι |
mbanou <at>hotmail.gr |
2651005884 |
Τζίμας Πέτρος
|
Μέλος, υπ. Διδάκτωρ Π.Ι. |
tzimasp <at>hotmail.com |
2651005884 |
Νάτσια Ελευθερία |
Μέλος, Νηπιαγωγός |
elnatsia <at>gmail.com |
2651005884 |
Περιγραφή
Το Εργαστήριο Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας ιδρύθηκε το 2003 με το υπ’ αρ.111 Π.Δ. (ΦΕΚ 99/29-4-2003) και εξυπηρετεί εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες στα γνωστικά αντικείμενα κυρίως της Παιδαγωγικής, της Προσχολικής Παιδαγωγικής, της Διδασκαλίας και των Εφαρμογών της.
Παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες, καθώς και σε υποψηφίους διδάκτορες και συνεργάζεται με εκπαιδευτικούς της πράξης, Σχολικούς Συμβούλους, γονείς, εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμούς και φορείς που εμπλέκονται σε θέματα εκπαίδευσης.
Οργανώνει και υποστηρίζει επιστημονικά συνέδρια εθνικά και διεθνή, συμπόσια και ημερίδες σε συνεργασία με ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια και έδρες της UNESCO από το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Αυτές οι ακαδημαϊκές δραστηριότητες απευθύνονται σε φοιτητές της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στην ευρύτερη ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα ελληνική και διεθνή.
Η προαγωγή της Νέας Γνώσης στο πλαίσιο υλοποίησης καινοτόμων προγραμμάτων και προσεγγίσεων, σε συνεργασία με άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, ήταν πάντα στις προτεραιότητες της στρατηγικής έρευνας του Εργαστηρίου μας.
Για παράδειγμα:
- Εφαρμογή του Καινοτόμου Προγράμματος «Δασικό Νηπιαγωγείο»
- Εφαρμογή της προσέγγισης «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού»
- Σχεδιασμός και οργάνωση «Θερινού Σχολείου» στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με τίτλο «Δημιουργική Μάθηση/Ανθρώπινα Δικαιώματα» με τους μεταπτυχιακούς μας φοιτητές, για τα παιδιά των εργαζομένων του Π.Ι., με βάση την καινοτόμο Ελβετική παιδαγωγική προσέγγιση «4-8».
- Ανταγωνιστικά Προγράμματα ΕΣΠΑ που αφορούν την επικαιροποίηση των γνώσεων αποφοίτων ΑΕΙ, σε συνεργασία με άλλα Πανεπιστήμια της χώρας.
- Κοινές έρευνες σε Ελλάδα και Κύπρο με την Ερευνητική Ομάδα για την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Κύπρου
- Δημοσίευση ικανού αριθμού δημοσιεύσεων σε διεθνή έγκριτα αναγνωρισμένα περιοδικά με υψηλό δείκτη αναγνωρισιμότητας και παρουσία σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
- Ερευνητικές εργασίες μελών του Εργαστηρίου προτείνονται από επίσημα site library ξένων μεγάλων Πανεπιστημίων, όπως του Hong Kong Institute of Education http://www.lib.ied.edu.hk/resources/rss/feed/ebsco_earlychildedu.html
- Νέοι ερευνητές, διδάκτορες του Εργαστηρίου διδάσκουν σήμερα σε Πανεπιστημιακά Τμήματα της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Με αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του Π.Τ.Ν. (από 01/05/2014 μέχρι και σήμερα) έχει οριστεί Διευθύντρια του Εργαστηρίου η Καθηγήτρια κ. Μαρία Σακελλαρίου (http://ecedu.uoi.gr ).
Δραστηριότητες
Ερευνητικές/ Επιστημονικές/Ακαδημαϊκές Δραστηριότητες:
Το Εργαστήριο δραστηριοποιείται στη διοργάνωση Συνεδρίων και Συμποσίων, εθνικών και διεθνών, Ημερίδων, Σεμιναρίων, Σεμιναρίων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Εκπαίδευσης Ηπείρου, Βιωματικών Σεμιναρίων, Διαλέξεων, Ομιλιών, Θεατρικών Παραστάσεων κ.α.
Διοργάνωση Διεθνών Συνεδρίων
- «Αναλυτικά Προγράμματα και Σχολικά Εγχειρίδια: Ελληνική πραγματικότητα και διεθνής εμπειρία», Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας», Ιωάννινα, 20-22 Νοεμβρίου 2009. Συνδιοργάνωση του ΙΓ΄ Διεθνούς Συνεδρίου με την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος.
- «Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση του 21ου αιώνα». 22, 23 και 24 Οκτωβρίου 2010, Ιωάννινα, 2ο Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής. Συν διοργάνωση με Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Βρεφονηποκομίας του ΤΕΙ Ηπείρου και με το Παράρτημα Ηπείρου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας (Π.Ε.Ε.).
Διοργάνωση Διεθνών Συμποσίων
- «Μάθηση μέσω σχεδιασμού: Πρακτικές ασκήσεις φοιτητών και νέες μορφές ενδοσχολικής επιμόρφωσης», 1ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής Παιδαγωγικής σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, τον ερευνητικό οργανισμό Common Ground και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, 22-23 Μαΐου 2013, Ιωάννινα, Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας» http://earlychildhoodpedagogy.gr/1-diethes-symposio
- Διοργάνωση της Διεθνούς Προσυνεδριακής Συνάντησης Προσχολικής Παιδαγωγικής με θέμα Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και τη Μάθηση στην Παιδική Ηλικία που διοργανώθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Π.Τ.Ν., μεταξύ 9-10 Μαΐου 2014 (http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia).Διοργάνωση του 2ου Διεθνούς Συμποσίου Προσχολικής Παιδαγωγικής που διοργανώθηκε από το ΠΤΝ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία, και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 15-17 Μαΐου του 2015 στο Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας», του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (http://earlychildhoodpedagogy.gr/symposia ).
- «Σύγχρονες Τάσεις στην Ανάπτυξη των Προγραμμάτων Σπουδών και στη Διδασκαλία», 23-24 Απριλίου 2016, Λευκωσία. 3ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής και Σχολικής Παιδαγωγικής. Συν διοργάνωση με το Τμήμα Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, University of Nicosia, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Κέντρο Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, το Εργαστήριο Κοινωνιολογίας και Εκπαίδευσης του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών. (http://ecp16.earlychildhoodpedagogy.gr ).
- «Αθλητισμός και Τέχνη», το Εργαστήριο σε συνεργασία με την Σχολή Καλών Τεχνών και το Π.Τ.Ν., 5-7 Απριλίου 2019, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Διοργάνωση Ημερίδων
- «Θέματα παιδείας και επαγγελματικής αποκατάστασης. Σύγχρονοι προβληματισμοί». 2 Μαρτίου 2005, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών.
- «Πειραματικό Νηπιαγωγείο και καινοτομίες: εμπειρίες από τη σχολική πράξη και προοπτικές». 30 Μαΐου 2007, Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών.
- «Μέθοδοι και τεχνικές εκπαιδευτικής έρευνας: θεωρία και πράξη». 14 Μαΐου 2008, Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών.
- «Πρακτική άσκηση στα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών». 12 Μαΐου 2009. Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών.
- «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και καινοτόμα προγράμματα Προσχολικής Παιδαγωγικής». 23 Μαΐου 2012. Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών.
- «Τέχνη και Αθλητισμός». 28 Απριλίου 2014, Αίθουσα «Δ. Χατζής», Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών. Συνδιοργάνωση με Ένωση Γυμναστών Ηπείρου & Ιονίων Νήσων και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.
- «Αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών στο σχολείο». 13 Δεκεμβρίου 2014, Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών. Συνδιοργάνωση με: Κλινική Εντατικής Θεραπείας Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, Ελληνική Εταιρεία Διαχείρισης Επειγόντων Περιστατικών, Ένωση Γυμναστών Ηπείρου & Ιονίων Νήσων, Σύλλογο Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου.
- «Ειδική Αγωγή και Παιδαγωγική Πράξη». 28 Απριλίου 2015, Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών. Συνδιοργάνωση με το Εργαστήριο Ειδικής και Θεραπευτικής Αγωγής (ΕΡ. Ε. Θ. Α.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
- «Σύγχρονες Ψυχοπαιδαγωγικές Προσεγγίσεις στην εφαρμογή της Παιδαγωγικής πράξης». 2 Απριλίου 2016, Αμφιθέατρο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών. Συνδιοργάνωση με Σύλλογο Βρεφονηπιοκόμων Ελλάδας.
- «Σχολικός εκφοβισμός-Σχολική διαμεσολάβηση». 12 Μαΐου 2016, Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας».
Διοργάνωση Σεμιναρίων
- «Η συμπεριληπτική εκπαίδευση στο σημερινό σχολείο», σε συνεργασία με την Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, την έδρα για τον Διαπολιτισμικό Διάλογο της UNESCO του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και το Εργαστήριο Ειδικής και Θεραπευτικής Αγωγής (ΕΡ. Ε. Θ. Α.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αμφιθέατρο Π.Τ.Ν. 14 Μαΐου 2016.
- «Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη σχολική διαμεσολάβηση». Βιωματικό Σεμινάριο. Ιωάννινα, Νοέμβριος 2015-Φεβρουάριος 2016. 5ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων.
- «Διαφοροποίηση Διδασκαλίας και Μάθησης για την επιτυχία όλων των μαθητών. Γίνεται? Μπορούμε? Σεμινάριο στο πλαίσιο του μαθήματος «Προσχολική Παιδαγωγική», Αμφιθέατρο Π.Τ.Ν. 07 Μαρτίου 2018.
- «Η εξέλιξη της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στον 20ο και στις δυο πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα». Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία του εορτασμού των 30 χρόνων του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Αμφιθέατρο Νηπιαγωγών Π.Τ.Ν. 21 Μαΐου 2018.
- «Εξερευνώντας τις δυναμικές των υπαίθριων περιβαλλόντων μάθησης και παιχνιδιού». Ημερίδα / Εργαστήρια, Αμφιθέατρο Π.Τ.Ν. , Δάσος Δουρούτης, 28 Νοεμβρίου 2018.
Ομιλίες – Διαλέξεις – Θεατρικές παραστάσεις - Βιωματικά Εργαστήρια
- «Φύλο και Ηγεσία στη Εκπαίδευση». 11 Μαρτίου 2013, Αμφιθέατρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Διαλέξεις.
- «Οργανωτικές αρχές, αξιολόγηση και διδακτικές προτάσεις για τη βελτίωση της συνεργασίας Οικογένειας, Σχολείου, Κοινότητας», στο πλαίσιο Παιδαγωγικής Ημερίδας στην Πρέβεζα, που διοργάνωσε ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ Ηπείρου, για τους Σχολικούς Συμβούλους Α/θμιας Εκπάιδευσης της Περιφέρειας Ηπείρου, με θέμα: «Σχέσεις Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας», Πρέβεζα, 2 Ιουνίου 2015
- «Παιδαγωγική Διάσταση του Χώρου των Προσχολικών Περιβαλλόντων Μάθησης: Κριτήρια, Σχεδιασμός, Οργάνωση», στο πλαίσιο Επιμορφωτικής Ημερίδας Νηπιαγωγών που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος της 45ης Εκπ/κής Περιφέρειας Π. Α, στην Πρέβεζα, 25 Νοεμβρίου 2015
- «Ο χώρος ως παιδαγωγικό πεδίο σε προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης: Διεθνείς Πρακτικές – Σχεδιασμός - Οργάνωση», στο πλαίσιο επιμορφωτικής Ημερίδας Νηπιαγωγών που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος της 44ης Εκπ/κής Περιφέρειας Π.Α, στην Ηγουμενίτσα, 3 Νοεμβρίου 2015
- «Ο χώρος ως παιδαγωγικό πεδίο σε προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης: Διεθνείς Πρακτικές – Σχεδιασμός - Οργάνωση», στο πλαίσιο επιμορφωτικής Ημερίδας Νηπιαγωγών που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος της 43ης Εκπ/κής Περιφέρειας Π.Α, στην Άρτα, 11 Νοεμβρίου 2015
- «Μετασχηματίζοντας το Πρότυπο Μάθησης στην Εκπαίδευση: Από το όραμα… στην Αναστοχαστική Δράση…» στο πλαίσιο της Επιστημονικής Ημερίδας που διοργάνωσε η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ(ΔΟΕ), με θέμα «Το σχολείο που βιώνουμε, το σχολείο που οραματιζόμαστε» στα Ιωάννινα, 22 Φεβρουαρίου 2016
- Συντονισμός-Παρουσίαση της Εκδήλωσης που διοργάνωσε η Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με θέμα «Γιάννης Σκαρίμπας. Έκθεση Φιγούρας Θεάτρου Σκιών» την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016, στο Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας», του Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
- «Βιωματικά Εργαστήρια Φυσικής Αγωγής για την Προσχολική και Πρωτοσχολική ηλικία». Μάρτιος- Απρίλιος 2014. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών. Συνδιοργάνωση με : Ένωση Γυμναστών Ηπείρου & Ιονίων Νήσων, Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, 33ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων. (Υπεύθυνος Χ. Ζάραγκας).
- Θεατρική παράσταση «Νεφέλες» του Αριστοφάνη από τους φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (ΠΤΝ). 17 Μαϊου 2015. Αμφιθέατρο «Κάρολος Παπούλιας». Συνεργασία μες Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Πεδινής, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ανατολής, 1ο Νηπιαγωγείο Ανατολής, 6ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων.
- Θεατρική παράσταση «Τα ψηλά βουνά» του Ζαχ. Παπαντωνίου από φοιτητές και φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (ΠΤΝ). 18-5-2016, Αίθουσα «Δ. Χατζής», Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών. Μουσικοχορευτικό ταξίδι γνωριμίας με την Ελλάδα και την παράδοση. 27-05-2016 στο Αμφιθέατρο «Κάρολος Παπούλιας».
Υποδομή
Το Εργαστήριο διαθέτει Εργαστηριακή Αίθουσα Προσχολικής Παιδαγωγικής με χώρο 50 τ.μ.. η οποία έχει εξοπλιστεί με τα παρακάτω όργανα και υλικά: πέντε (5) υπολογιστές, ένα (1) φαξ, ένα (1) scanner, ένα (1) φωτοτυπικό μηχάνημα, ένα (1) laptop, ένα (1) γραφείο, τρεις (3) πάγκους εργασίας, τέσσερις (4) πολυθρόνες γραφείου, ένα (1) μεγάλο τραπέζι συνεδριάσεων, είκοσι (20) καρέκλες συνεργασίας, μία (1) φωτογραφική μηχανή, μία (1) βιντεοκάμερα, μία (1) οθόνη τοίχου, ένας (1) προτζέκτορας οροφής, τρείς (3) βιβλιοθήκες με βιβλία ειδικού περιεχομένου σχετικά με τη θεματική ενότητα του Εργαστηρίου, καθώς και με διδακτορικές διατριβές και διπλωματικές εργασίες, δέκα (10) χαμηλά ντουλάπια αποθήκευσης εκπαιδευτικού υλικού και εργασιών.
Στο Εργαστήριο εντάσσεται και η Αίθουσα Παιδαγωγικού Υλικού στον 4ο όροφο του Π.Τ.Ν. (30τ.μ.) για τις ανάγκες των φοιτητών στο πλαίσιο των Εργαστηριακών μαθημάτων της Προσχολικής Παιδαγωγικής. Η αίθουσα διαθέτει δύο(2) γραφεία, δύο(2) υπολογιστές, δύο(2) υπολογιστές, τρείς(3) βιβλιοθήκες, ένα(1) τραπέζι για βιωματικές εργασίες στο πλαίσιο των εργαστηρίων των μαθημάτων Προσχολική Παιδαγωγική (Δ΄ και Ε΄εξ.).
Υπηρεσίες σε τρίτους
Το Εργαστήριο Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας, παρέχει υπηρεσίες προς τρίτους σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Π.Δ. 111/2003 (ΦΕΚ 99/29-4-2003). Ειδικότερα συνεργάζεται με άλλα Εργαστήρια, με σχολικές μονάδες και άλλους φορείς.
Ι. Συνεργασίες με Σχολικές Μονάδες των Διευθύνσεων Α/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου
Τα μέλη του Εργαστηρίου έχουν συνεργαστεί και συνεργάζονται συνεχώς με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς μαθητών πολλών σχολείων του Ν. Ιωαννίνων. Η συνεργασία αφορά ομιλίες, σεμινάρια, βιωματικά εργαστήρια, εισηγήσεις και εκπαιδευτικές δράσεις και εκδηλώσεις σε συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους, Διευθυντές σχολείων και γενικότερα με την Περιφέρεια Εκπαίδευσης Ηπείρου και το Σύλλογο Νηπιαγωγών και Δασκάλων του Νομού Ιωαννίνων. Το Εργαστήριο συνεργάζεται με το σύνολο των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας του Νομού Ιωαννίνων στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων των φοιτητών του Π.Τ.Ν. και των εφαρμογών καινοτόμων προγραμμάτων στο πεδίο.
Εφαρμογή για πρώτη φορά στην Ελλάδα του Καινοτόμου Προγράμματος «Δασικό Νηπιαγωγείο» με τους φοιτητές του Η΄ εξαμήνου στο πλαίσιο της υποχρεωτικής Πρακτικής Άσκησης (Μάρτιος 2012, Aπρίλιος-Μάρτιος 2013, Μάρτιος 2014, Μάρτιος 2015, Μάρτιος-Απρίλιος 2016 ).
Εφαρμογή για πρώτη φορά στην Ελλάδα της προσέγγισης «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» (http://neamathisi.com/learning-by-design ) στο σχεδιασμό, στην οργάνωση και την υλοποίηση των Πρακτικών Ασκήσεων φοιτητών / μελλοντικών νηπιαγωγών του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων http://earlychildhoodpedagogy.gr τα ακαδημαϊκά έτη 2012-2013,2013-2014,2014-2015,2015-2016,2016-2017 στο πλαίσιο των Υποχρεωτικών Εργαστηριακών μαθημάτων Διδασκαλία- Εφαρμογές Ι και Διδασκαλία Εφαρμογές ΙΙ ( Ζ΄& Η΄ εξ. Σπουδών).
Επίσης το σύνολο των μελών του Εργαστηρίου πραγματοποιεί ερευνητικά προγράμματα με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και στελεχών της Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Εκπαίδευσης Ηπείρου.
Το Εργαστήριο συνεργάσθηκε με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης και το Εργαστήριο Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Επικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων ΑΕΙ με Επιστημονικώς Υπεύθυνη την Διευθύντρια του Εργαστηρίου Αν. Καθηγήτρια κ. Μαρία Σακελλαρίου http://pega.ecedu.uoi.gr
ΙΙ. Άλλες δράσεις
Διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία με σκοπό να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν βιωματικά σε σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα.
Σχεδιασμός και οργάνωση από την Διευθύντρια του Εργαστηρίου Καθηγήτρια κ. Μαρία Σακελλαρίου του «Θερινού Σχολείου» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων «Δημιουργική Μάθηση/Ανθρώπινα Δικαιώματα» για παιδιά από 4 έως 10 ετών για τα παιδιά των εργαζομένων του Π.Ι., με βάση την καινοτόμο ελβετική παιδαγωγική προσέγγιση «4-8» (Ιούνιος 2015-Σεπτέμβριος 2018).
Έρευνα σε εξέλιξη
Ερευνητική Δραστηριότητα Εργαστηρίου σε εξέλιξη:
- Στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών μας ενδιαφερόντων για θέματα «Ποιότητας, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Προγραμμάτων Σπουδών» στην Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση, πραγματοποιούμε πανελλαδική έρευνα που αφορά την Αξιολόγηση της Ποιότητας των Προγραμμάτων Παροχής Ημερήσιας Φροντίδας και Αγωγής στην προσχολική ηλικία.
- Πανελλαδική Έρευνα για την « εγκυροποίηση του Δυναμικού Μοντέλου Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας» στο επίπεδο του εκπαιδευτικού και ο έλεγχος της χρήσης του ως ένα τεκμηριωμένο εργαλείο μέσα από εμπειρικά δεδομένα, σε συνεργασία με την Ερευνητική Ομάδα για την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, του Τμήματος Επιστημών Αγωγής, του Πανεπιστημίου Κύπρου.
- Παγκύπρια Έρευνα για την « εγκυροποίηση της κλίμακας ACEI» στο επίπεδο του εκπαιδευτικού και ο έλεγχος της χρήσης της ως ένα τεκμηριωμένο εργαλείο μέσα από εμπειρικά δεδομένα, σε συνεργασία με την Ερευνητική Ομάδα για την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, του Τμήματος Επιστημών Αγωγής, του Πανεπιστημίου Κύπρου.
- Το παιχνίδι ως εργαλείο μάθησης και ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
- Έρευνα για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο πλαίσιο της ενιαίας προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης
- Έρευνα για την αξιοποίηση του χώρου και των τόπων μάθησης ως παιδαγωγικό πεδίο στην παιδική ηλικία
- Ηθική και Εκπαίδευση στην Προσχολική και Σχολική Ηλικία
- Έρευνα για την Διαφοροποιημένη Μάθηση σε προσχολικά και σχολικά περιβάλλοντα μάθησης.
- Έρευνα για την συμπεριληπτική Μάθηση σε προσχολικά και σχολικά περιβάλλοντα μάθησης.
Ερευνητικά έργα
Καθηγήτρια κ. Μαρία Σακελλαρίου:
- Επιστημονικώς Υπεύθυνη στο Πρόγραμμα της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: «Evaluation Quality of services Providing Early Childhood Education and Care», 2008-2010
- Επιστημονικώς Υπεύθυνη εκ μέρους του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στο Κοινοτικό Πρόγραμμα «Τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης για ευάλωτες ομάδες. Πλήρης ενσωμάτωση του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών» του Επιχειρησιακκού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013» κωδικός πρόσκλησης 4 - αριθ. πρωτ. 2.1507/οικ.4.60
- Επιστημονικώς Υπεύθυνη του διατμηματικού, διαπανεπιστημιακού Προγράμματος : «Καινοτόμες δράσεις σε μειονοτικά περιβάλλοντα μάθησης: Εκπαίδευση και Ποιότητα Ζωής - Πολιτισμός», στο πλαίσιο του Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης για την Επικαιροποίηση Γνώσεων Αποφοίτων ΑΕΙ ( ΠΕΓΑ-Κωδικός Πρότασης 144 / με Κωδικό MIS 491403 ) http://pega.ecedu.uoi.gr
- Επιστημονικώς Υπεύθυνη του Προγράμματος «Πρακτική Άσκηση» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για το Π.Τ.Ν. στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2013-2020 (Συνεδρία της Γ.Σ. του Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων 460/28-3-2012 έως 28-07-2019).
- Συνεργάτης στο Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών», το οποίο υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης 2007-2013» και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και Εθνικούς Πόρους με Επιστημονικώς Υπεύθυνη του έργου την Καθηγήτρια κ. Χρυσή Βιτσιλάκη. Η εργασία που μας ανατέθηκε αφορούσε την «Συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού για γονείς και εκπαιδευτικούς ΙΙ».
- Συνεργάτης και μέλος της βασικής ερευνητικής ομάδας του Κοινοτικού Προγράμματος αα11 της πράξης Αρχιμήδης ΙΙΙ, με τίτλο «Διαπολιτισμική Διάσταση της Προσχολικής Αγωγής: Η περίπτωση της Ηπείρου», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, με σκοπό την ενίσχυση ερευνητικών ομάδων στο ΤΕΙ Ηπείρου, με κωδικό ΟΠΣ 380366 ΠΑ.
- Επιστημονικώς Υπεύθυνη του Έργου: «Δημιουργική Μάθηση στην Παιδική Ηλικία» στο πλαίσιο του ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ( 2015-2017), « Θερινό Σχολείο» του Π.Ι.
- Επιστημονικώς Συνεργάτης στο έργο με τίτλο: Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ(COMMIT),ΛΟΙΠΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ, LIFELONG LEARNING PROGRAME 2007-2013, Jean Monnet, Κωδικός 81316. Χρηματοδότηση από COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES (ANALYSIS and REPORTS).
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
Βιβλία Επιμέλειες
- Sakellariou, M. (Ed.). (2020). Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. New York: Nova Science.
- Σακελλαρίου, Μ. (Επιμ.). (2020). Ηθική Δεοντολογία της Έρευνας με Παιδιά. Αθήνα: Πεδίο.
- Sakellariou, M., Strati, P., & Mitsi, P. (2020). Greek Educators on Co - Inclusive Education. Views and Practices on General School. Germany: Lambert Academic Publishing.
- Σακελλαρίου, Μ. (2019). Σύγχρονες Τάσεις στην Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών και στη Διδασκαλία. Πρακτικά από το 3ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής και Σχολικής Παιδαγωγικής, 23–24 Απριλίου 2016, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία. Επιστημονική Επιμέλεια Έκδοσης: Μαρία Σακελλαρίου. Αθήνα: Πεδίο.
- Σακελλαρίου, Μ. (2019). Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και μάθηση στην παιδική ηλικία. Πρακτικά από το 2ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής Παιδαγωγικής, 15-17 Μαΐου 2015, Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας», Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Επιστημονική Επιμέλεια Έκδοσης: Μαρία Σακελλαρίου. Αθήνα: Πεδίο.
- Σακελλαρίου, Μ. (Επιμ.). (2018). Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Αθήνα: Πεδίο.
- Σακελλαρίου, Μ. (Επιμ.). (2018). Κοινωνικές Δεξιότητες στην Προσχολική Ηλικία. Αθήνα: Πεδίο.
- Καρράς, Γ. Κ., Σακελλαρίου, Μ., Πεδιαδίτης, Α., & Δρακάκης, Μ. (Επιμ). (2016). Παιδαγωγική της Χαράς. Προς Ένα Αντισυμβατικό Σχολείο / Pedagogy of Happiness. Towards An Unconventional School. Λευκωσία, Κύπρος: HM Studies and Publishing.
- Σακελλαρίου, Μ. (Επιμ.). (2016). Ομαλή Μετάβαση στην Προσχολική Ηλικία. Πολιτική και Διεθνείς Στρατηγικές για ομαλή μετάβαση στη ζωή. Αθήνα: Πεδίο.
- Σακελλαρίου, Μ. (Επιμ.). (2016). Παιδαγωγική του Παιχνιδιού στην Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση. Μάθηση για τη ζωή. Αθήνα: Πεδίο.
- Σακελλαρίου, Μ. (Επιμ.). (2015). Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών: Μια μεθοδολογική Πρόταση. Αθήνα: Παπαζήση.
- Σακελλαρίου, Μ. (2012). Εισαγωγή στη Διδακτική της Παιδαγωγικής Εργασίας του Νηπιαγωγείου: Θεωρητικές προσεγγίσεις και Διδακτικές Εφαρμογές. Θεσσαλονίκη: Γιαχούδη.
- Μαλαφάντης, Κ., Σακελλαρίου, Μ., & Μπάκας, Θ. (Επιμ.). (2011). Αναλυτικά Προγράμματα και Σχολικά Εγχειρίδια: Ελληνική Πραγματικότητα και Διεθνής Εμπειρία. Πρακτικά από το ΙΓ΄ Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (τ. Α΄ & Β΄), 20-22 Νοεμβρίου 2009, Ιωάννινα. Αθήνα: Διάδραση.
- Σακελλαρίου, Μ., Ζεμπύλας, Μ., & Πέτρου, Α. (Επιμ.). (2010). Ηθική και Εκπαίδευση. Διλήμματα και Προοπτικές. Αθήνα: Κριτική.
- Σακελλαρίου, Μ., & Κόνσολας, Μ. (Επιμ.). (2009). Βασικές Αρχές της Αξιολόγησης στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση. Αθήνα: Παπαζήση.
- Σακελλαρίου, Μ., & Κόνσολας, Μ. (Επιμ.). (2008). Μέθοδοι Διδασκαλίας: Ενίσχυση της μάθησης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο. Αθήνα: Ατραπός.
- Σακελλαρίου, Μ. (2008). Συνεργασία Νηπιαγωγείου και Οικογένειας: Θεωρία- Έρευνα- Διδακτικές Προτάσεις. Θεσσαλονίκη: Γιαχούδη.
- Πανταζής, Σ., & Σακελλαρίου, Μ. (2005). Προσχολική Παιδαγωγική, Προβληματισμοί – Προτάσεις. Αθήνα: Ατραπός.
Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Play within outdoor preschool learning environments of Greece: a comparative study on current and prospective Kindergarten Educators. Early Child Development and Care, 190(10), 1-17.
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Planning and evaluating the educational process of play within greek preschool learning environments - A comparative study on present and future educators. European Journal of Social Sciences Studies, 4(6), 83-108.
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Play within the Kindergarten Curriculum Of Greece: A comparative study on Kindergarten Educators and University Students. European Journal of Education Studies, 6(10), 207-231.
- Sakellariou, M., Anagnostopoulou, R., & Strati, P. (2020). Concerns and expectations of transition from domestic environment to the nursery school. International journal of current research, 12(7), 12413-12420. DOI: https://doi.org/10.24941/ijcr.39219.07.2020.
- Sakellariou, M., & Tsiara, E. (2020). Student Disaffection: The Contribution of Greek In-service Kindergarten Teachers in Engaging Each Preschooler in Learning. Behavioral Sciences, 10(2), 51.
- Sakellariou, M., Strati, P., & Mitsi, P. (2020). Tackling Learning Difficulties with the Art of Dance and Movement in Preschool Age in the Greek School. International Research in Higher Education, 5(1). DOI: https://doi.org/10.5430/irhe.v5n1p1.
- Σακελλαρίου, Μ., & Τσιάρα, Ε. (2020). Απόψεις εκπαιδευτικών για τις εκφάνσεις ενεργού συμμετοχής που επιδεικνύουν οι μαθητές προσχολικής και πρωτοσχολικής εκπαίδευσης. Μέντωρ, Tεύχος 17,18.
- Sakellariou, M., & Mitsi, P. (2019). Prospective Kindergarten and Primary school teachers’ attitudes and beliefs on Differentiated Teaching during their Teaching Practice. Journal of Advanced Research in Social Sciences, 2(2), 01-28. DOI: https://www.doi.org/10.33422/JARSS.2019.05.05.
- Sakellariou, M., Strati, P., & Mitsi, P. (2019). Aspects of Greek Teachers Concerning Teaching Within Co-educational Classes: An Exploratory Approach to Elementary School. Open Journal for Educational Research, 3(2), 109-122. https://doi.org/10.32591/coas.ojer.0302.06109s.
- Sakellariou, M., Mitsi, P., & Strati, P. (2019). Investigation of the Evaluation Techniques in Early Childhood Education: A Comparative Research in the Greek School. International Research in Higher Education, 4(4), 29-35. DOI: https://doi.org/10.5430/irhe.v4n4p29.
- Σακελλαρίου, Μ., & Τσιάρα, Ε. (2019). Ο ρόλος του μαθητή στην ενεργό συμμετοχή του στην εκπαιδευτική διαδικασία, Νέος Παιδαγωγός, 11, 122- 131.
- Besi, Μ., & Sakellariou, M. (2019). Collaboration between preschool and primary school teachers for successful transition: Results of a National Study. International Journal of Scientific & Engineering Research, 10(5). ISSN 2229.
- Sakellariou, M., & Tsiara, E., (2019). Student disaffection: teachers’ perspectives on disaffection characteristics and frequency in preschool settings, European Journal of Education Studies, 5(12), 1-21.
- Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Transition to Primary School the Importance of Social Skills. International Journal of Humanities and Social Science, 6(1), 33-36.
- Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Children’s Difficulties In Transition To Primary School In Greece, European Journal of Social Sciences Studies, 4(1), 142-153.
- Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Factors Associated With The Successful Transition To Primary School, European Journal of Social Sciences Studies, 5(10), 64-75.
- Besi, M., & Sakellariou, M. (2019). Teachers’ Views on the Participation of Parents in the Transition of their Children from Kindergarten to Primary School. Behavioral Sciences, 9(124). https://doi.org/10.3390/bs9120124.
- Sakellariou, M., & Mitsi, P., (2019). The Evaluation Techniques in Early Childhood Education: A Comparative Research, Journal of Educational System, 3(4), 1-9.
- Sakellariou, M., Strati, P., Anagnostopoulou, R., & Sarris, D. (2019). Co-educational Factors of typically and non-typically developed children within the Greek General Kindergartn and Elementary School. European Journal of Special Education Research, 4(1), 11-31. DOI: 10.5281/zenodo.2285585.
- Sakellariou, M., Strati, P., & Anagnostopoulou, R. (2019). Acquisition of Skills Within Classes Of Inclusive Education Prior To Entering The Elementary Greek School. European Journal of Special Education Research, 4(3), 82-107.
- Sakellariou, M., Strati, P., & Anagnostopoulou, R. (2019). The Role of Social Skills throughout Inclusive Education Implementation. East African Scholars Journal of Education, Humanities and Literature, 2(10), 633-64.
- Sakellariou, M., Strati, P., & Emmanouil, K. (2018). Exploring the Attitude of Greek Kindergarten and Primary School Teachers towards Inclusive Education. Journal of Advanced Research in Social Sciences, 1(1), 43-60. DOI: http://www.doi.org/10.33422/JARSS.2018.04.25.
- Gessiou, G., & Sakellariou, M. (2018). “When will we get outside to play?”. A participatory action research in Greek kindergartens. International Journal of Play (Routledge).
- Σακελλαρίου, Μ., & Μπέση, Μ. (2014). Η σημασία των κοινωνικών δεξιοτήτων για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο: Μια ερευνητική προσέγγιση. Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού, 13, 453-463.
- Arvanitis, E., & Sakellariou, M. (2014). Exploring ‘Temporalities’ and ‘Spatialities’ from an Intercultural Perspective: A Case Study of ‘Learning by Design’ in Greece. International Journal of Pedagogy and Curriculum, 20(4), 131-145.
- Rentzou, K., & Sakellariou, M. (2012). Researcher’s and parents’ perspectives on quality of care and education. Early Child Development and Care, 183(2), 294-307. doi.org/10.1080/03004430.2012.673486.
- Rentzou, K., & Sakellariou, M. (2011). The Quality of Early Childhood Educators: Children’s Interaction in Greek Child Care Centers, Early Childhood Education Journal, 38(5), 367-376.
- Rentzou, K., & Sakellariou, M. (2011). Greek pre-service kindergarten teachers’ beliefs about and practices of developmentally appropriate practices on early childhood education. Early Child Development and Care, 181(8), 1047-1061.
- Sakellariou, M., & Rentzou, K. (2012). Cypriot pre-service kindergarten teachers’ beliefs and intensions about the importance of teacher/child interactions. Early Childhood Education Journal, 39(6), 413-420.
- Sakellariou, M., & Rentzou, K. (2012). Greek pre-service kindergarten teachers’ beliefs and intensions about the importance of teacher–child interactions. Early Child Development and Care, 182(1), 123-135.
- Sakellariou, M., & Rentzou, K. (2012). Comparing beliefs and intentions about the importance of teacher–child interactions among Greek and Cypriot pre-service kindergarten teachers. European Early Childhood Education Research Journal, 20(2), 233-247.
- Sakellariou, M. (2009). The mother’s opinion for Education in Kindergarten as an indicator for their participation in the pedagogical work of preschool learning environments. The International Journal of Interdisciplinary Social Science, Vol. 4.
- Sakellariou, M. (2009). Children Passage from Kindergarten to Primary School. An Action-Research through family and Kindergarten cooperation. The International Journal of Learning, Vol. 16.
- Sakellariou, M., & Rentzou, K. (2008). Partnership with Families and Communitiews in Greek preschool Settings: An evaluation from researchers’ and Early Childhood Educators’ Perspectives. The International Journal of Interdisciplinary Social Science, 3(5), 93-112.
- Sakellariou, M., & Rentzou, K. (2008). Evaluating Provisions for Parents and Parental Involvement in Greek Preschool Settings. International Journal of the Humanities, 6(9), 95-105.
- Sakellariou, M., & Sivropoulou, I. (2008). The Contribution of informative Texts in the Development of Infants’ Verbal Skill. The International Journal of Learning, 2008, 15(9), 31-38.
- Sakellariou, M. (2007). The role of gender in the context of Preschool Education. A research approach. 2nd International Conference on Interdisciplinary Social Sciences, University of Granada, Spain, 10-13 July 2007, 1-14.
Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους & πρακτικά διεθνών συνεδρίων
- Sakellariou, M., Mitsi, P., & Strati, P. (2019). Teachers’ Attitudes and Beliefs on Differentiated Teaching in the Greek Kindergarten, Primary and High School: A Comparative Research. In: T. V. Petkova & V. S. Chukov (Eds.), 4th International e-Conference on Studies in Humanities and Social Sciences: Conference Proceedings (pp. 1-16). Belgrade: Center for Open Access in Science. https://doi.org/10.32591/coas.e-conf.04.10113s.
- Sakellariou, M., & Tsiara, E. (2019). Teachers’ Perspectives on Constructivist Teaching Strategies that Enhance Student Engagement in Preschool Settings. Proceedings of the 2nd International Academic Conference on Humanities and Social Science. Rome, 17-19 February. http://www.dpublication.com/abstract-of-2nd-iachss/iachss-22-132/.
- Σακελλαρίου, Μ., Αναγνωστοπούλου, Ρ., & Στράτη, Π. (2018). Διεθνείς Πρακτικές Ομαλής Μετάβασης στην Ελληνική Δημόσια και Ιδιωτική Προσχολική Εκπαίδευση. Μια Ερευνητική Προσέγγιση. Στα Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση». Κύπρος: Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. http://3synkte.euc.ac.cy/.
- Σακελλαρίου, Μ., & Μήτση, Π. (2018). Στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, σχετικά με τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση. Μια ερευνητική πρόταση. Μια Ερευνητική Προσέγγιση. Στα Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση». Κύπρος: Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. http://3synkte.euc.ac.cy/.
- Σακελλαρίου, Μ., Βάσση Χ., Γκέσιου Γ., & Τσιάρα, Ε. (2016). Από την ενεργητική συμμετοχή και το συμμετοχικό σχεδιασμό των χώρων μάθησης στη διαμόρφωση του ενεργού πολίτη. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού. Ο.Μ.Ε.Π., 15, 48-61 http://www.omep.gr/images/periodiko/OMEP-Teyxos-15.pdf.
- Σακελλαρίου, Μ., & Ρέντζου, Κ. (2013). Διερεύνηση των Απόψεων Υποψηφίων Εκπαιδευτικών για τις Αναπτυξιακά Κατάλληλες Πρακτικές και τις υιοθετημένες Πρακτικές στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης. Στο «Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές προσεγγίσεις». (Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Σοφία Αυγητίδου, Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ). Αθήνα, 289-321.
- Sakellariou, M., Strati, P., & Mitsi, P. (2020). Interaction and Social Relationships during the Transition from Kindergarten to Elementary School: A Case Study in Greece. In Maria Sakellariou (Ed.), Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (un. Pub.).
- Sakellariou, M., Mitsi, P., & Strati, P. (2020). Enhancing interaction through the implementation of Differentiated Instruction in pre-school and school age. A case study. In Maria Sakellariou (Ed.), Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (un.pub.).
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Contribution of play in the interaction among pre-school age children; an example in a greek kindergarten. In Maria Sakellariou (Ed.), Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (un. Pub.).
- Sakellariou, M., & Banou, M. (2020). Beliefs and intentions of greek educators on the role of play regarding interaction within pre-school and school environments. In Maria Sakellariou (Ed.), Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes. NOVA SCIENCE PUBLISHERS, INC (un. Pub.).
- Σακελλαρίου, Μ. (2020). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη μετασχηματιστική εκπαίδευση στο πλαίσιο της προσέγγισης “Learning by Design”: Αξιοποιώντας την πολυτροπικότητα στην τέχνη των παραδοσιακών χορών. Στο Χ. Ζάραγκας & Ι. Λίτος (Επιμ.) Αθλητισμός, Καλλιτεχνικές, Παιδαγωγικές και Κοινωνιολογικές Διαστάσεις (σελ. 197-212). Αθήνα: Πεδίο.
- Σακελλαρίου, Μ., Στράτη, Π., & Αναγνωστοπούλου, Ρ. (2018). Κοινωνική προβληματική των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα. Στο Χρ. Βιτσιλάκη & Δ. Γουβιάς (Επιμ.), Ανιχνεύοντας την Κρίση. Επιλεγμένα κείμενα από τις εισηγήσεις του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης (σελ. 263-283). Αθήνα: Gutenberg.
- Σακελλαρίου, Μ. (2017). Παιδαγωγική διάσταση του χώρου σε προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης. Διεθνής εμπειρία και ελληνική έρευνα. Στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης», 19-21 Μαΐου 2017. ΑΠΘ: Θεσσαλονίκη.
- Γκέσιου, Γ., & Σακελλαρίου, Μ. (2017). Εγκλωβισμός της παιδικής ηλικίας στις τάξεις των ενηλίκων. Η γειτονιά και η τοπική κοινότητα ως πεδίο μάθησης και παιχνιδιού στο ελληνικό νηπιαγωγείο. Στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης», 19-21 Μαΐου 2017. ΑΠΘ: Θεσσαλονίκη.
- Γκέσιου, Γ., Σακελλαρίου Μ. (2017). Ο ανασχεδιασμός των εξωτερικών χώρων των νηπιαγωγείων και η συμμετοχή των παιδιών, στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης», 19-21 Μαΐου 2017, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
- Γκέσιου Γ., Δαρδανού, Μ., & Σακελλαρίου, Μ. (2017). Μια συγκριτική διερεύνηση των απόψεων μελλοντικών επαγγελματιών νηπιαγωγών, στην Ελλάδα και την Νορβηγία, σχετικά με την μάθηση και το παιχνίδι στους εξωτερικούς χώρους. Στα Πρακτικά του Διεπιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης», 19-21 Μαΐου 2017. ΑΠΘ: Θεσσαλονίκη.
- Σακελλαρίου Μ., & Μήτση, Π. (2017). Διερεύνηση των στάσεων και πεποιθήσεων υποψήφιων εκπαιδευτικών Προσχολικής και Σχολικής Εκπαίδευσης για την εφαρμοστική λειτουργικότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης. Στα Πρακτικά του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου Differentiation of instruction for teacher professional Development and students’ Success / «Διαφοροποίηση διδασκαλίας για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την επιτυχία των μαθητών», 26-27 Μαΐου 2017. Λευκωσία: DiDeSu. http://www.didesu.cy.net/.
- Arvanitis, Ε., & Sakellariou, Μ. (2014). Exploring Temporalities and Spatialities from an Intercultural Perspective: A Case Study of ‘Learning by Design’ in Greece. In The International Journal of Pedagogy and Curriculum, 20(4), 2327-7963.
- Σακελλαρίου Μ. (2014). Δημιουργικότητα και Κοινωνική Μάθηση: Μια Παιδαγωγική Προσέγγιση. Στο Κωνσταντίνος Γ. Καρράς (Επιμ.) Η Παιδαγωγική Επιστήμη άλλοτε και τώρα (185-210). Αθήνα: Gutenberg.
- Sakellariou, Μ. (2014). Globalization, Multi-Cultural Reality, Religious Pluralism and Religious Aspects of Intercultural Education in Preschool and Elementary School Education through the viewpoint of Greek Teachers and Parents, International Comparative Perspectives on Religion and Education, Vol. «Education and Religion in Ten Countries», edited by CC Wolhuter & Corene de Wet, to be published by Edwin Mellen Presws or SunMedia, pp. 127-147.
- Σακελλαρίου, Μ., & Αρβανίτη, Ε. (2008). Πολυπολιτισμικότητα και Θρησκευτική Αγωγή στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση: Μία ερευνητική προσέγγιση. Στο Κ. Σταυριανός (Επιμ.). Η Θρησκευτική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Προβληματισμοί και Προοπτικές (σελ. 89-132). Αθήνα: Γρηγόρης
Δημοσιεύσεις ανά θεματική ενότητα