Η Διεθνής Προσυνεδριακή Συνάντηση Προσχολικής Εκπαίδευσης
με τίτλο Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Παρασκευή και το Σάββατο 9 και 10 Μαΐου 2014. Η συμμετοχή φοιτητών, εκπαιδευτικών και ακαημαϊκών ήταν πολύ μεγάλη με πάνω από 750 εγγραφές καταδεικνύοντας το έντονο ενδιαφέρον για την θεωρητική τεκμηρίωση και τις πρακτικές εφαρογές της μετασχηματιστικής Παιδαγωγικής στην προσχολική ηλικία.
Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων επισημάνθηκαν βασικές παράμετροι όπως:
- Η αναγκαιότητα να δοθεί έμφαση στο τι μπορεί να κάνουν τα παιδιά σύμφωνα με τις δυνατότητες που τους παρέχει η διαφορετικότητά τους και όχι σε αυτά που δεν μπορούν.
- Η αναγκαιότητα ο σύγχρονος εκπαιδευτικός να αναλάβει την ευθύνη για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης και να προχωρήσει σε ανάλογη δράση για να οριοθετήσει την ατζέντα των αλλαγών για μια κοινωνία με περισσότερη κοινωνική δικαιοσύνη και συμπερίληψη (όπως ανέφεραν οι κ. Κυπριανός, Μπάκας, Πέτρου, Σακελλαρίου και Αρβανίτη).
- Η αναγκαιότητα ο σύγχρονος εκπαιδευτικός να αξιοποιεί τον αναστοχασμό και την κριτική στάση απέναντι στην διδακτική του πρακτική ώστε αυτή να είναι αποτελεσματική (όπως ανέφεραν η κ. Αυγητίδου).
- Η αναγκαιότητα ο σύγχρονος εκπαιδευτικός να πιστοποιεί τις ικανότητές του με βάση ένα πορτφόλιο επαγγελματικών ικανοτήτων και ένα πλαίσιο επιπέδων ικανότητας (όπως ανέφερε η κ. Misty Antoniou).
- Η αναγκαιότητα σχεδιασμού μαθησιακών σεναρίων που να αντλούν στοιχεία από την καθημερινότητα (τοπική και παγκόσμια) και να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για συνεργατική μάθηση και όχι απλά ενεργητική (όπως ανέφεραν οι κ. Σακελλαρίου και Αρβανίτη).
- Την αντιμετώπιση των νέων τεχνολογιών όχι απλά ως ένα εργαλείο αλλά ως κοινωνικοτεχνικά μέσα που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για νέους χώρους πολυτροπικής μάθησης, αναστοχαστικότητας, διερεύνησης και εννοιολογικής διερύρυνσης, αλλά και νέας κοινωνικότητας και συλλογικότητας (όπως ανέφεραν οι κ. Hatzigianni & Yelland).
Αυτές οι επισημάνσεις δημιουργούν ένα πλαίσιο για περεταίρω διερεύνηση στο επερχόμενο 2ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής Παιδαγωγικής, που θα γίνει μεταξύ 15-17 Μάη του 2015.